Historie: „První suchá jehla, „Hlava starce“, nejde vlastně dál za to, co bylo už v tomto smyslu docíleno leptem…Ani u „Parku“ není technicky ještě plně využito, čáry se také spojují spíš v tónovou plochu. Jediným ziskem jsou tu vlastně jen sametové hloubky, které ovšem účinně pomáhají dodati krajině intensivnějšího světla. Zajímavé je srovnání námětu s „Létem“. Je to téma velmi příbuzné, jen je větší důraz položen na krajinu a akt nahrazen bílou sochou.“ [Volavka 1931–1932, s. 106]
„Letos poprvé zkouší Max novou grafickou techniku. Již mnohokráte mi vypravoval o grafické technice zvané „suchá jehla“, jež vyžaduje mistrovské ovládání kresby…Jako vždy i tentokráte se Maxovi suchá jehla hned napoprvé daří. Nicméně i „Hlava starce“ i „Park“ i „Vlastní podobizna“ jsou mu jen prvními pokusy o suchou jehlu, snad jakýmisi improvisacemi.“ [Švabinská 1962, s. 277–278]